Żadna praca nie mogłaby zostać wykonana efektywnie gdyby nie podstawowa umiejętność dobrej organizacji pracy własnej. Umiejętność ta jest szczególnie istotna w pracy związanej ze sprzedażą i kontaktem z klientami. Jako doradca techniczny zatrudniony w pewnej płockiej firmie z branży informatycznej wiem, że czasowa i dokładna realizacja poszczególnych elementów dnia pracy jest niezbędna do osiągnięcia największej możliwej efektywności i przyczynienia się do maksymalnych zysków firmy i własnych.
Każde spotkanie z klientem to ogromne przedsięwzięcie wymagające konkretnych przygotowań i dobrej organizacji. Myli się ten, komu się wydaje, że każde spotkanie z klientem jest podobne do poprzedniego i identyczne jak następne – każdy potencjalny nabywca ma inne potrzeby i oczekiwania, dlatego powinien zostać potraktowany indywidualnie. Dla każdego klienta należy przygotować odrębną ofertę i zaproponować konkretne rozwiązania, na których wybór trzeba poświęcić trochę czasu. Po podpisaniu umowy należy jak najszybciej sporządzić notatkę służbową i wprowadzić wszelkie niezbędne dane do systemu komputerowego zajmującego się zbieraniem informacji o klientach i ich zamówieniach. Oprócz dokumentacji komputerowej należy również wypełnić tą zwykłą, papierową.
Każda nowa transakcja to nowe obowiązki – utrzymywanie regularnego kontaktu z klientem oraz kontrola realizacji poszczególnych zamówień. Terminarz i kalendarz są niezbędnymi atrybutami każdego dobrego doradcy technicznego, doradca techniczny Płock.