Jako, że dwa tygodnie temu zakończyłem swoją przygodę z pracą na stanowisku doradcy technicznego w Wałbrzychu postanowiłem podzielić się z innymi swoją wiedzą, którą zdobyłem w trakcie trzyletniej pracy na tym stanowisku.
Oczywiście, w zawodzie doradcy ważnym jest wiedza oraz profesjonalizm zawodowy, jednak podstawową zasadą rządzącą osiąganiem wysokich wyników sprzedażowych jest przede wszystkim wypracowana metoda działania i odpowiednie nastawienie do klienta. Moim sposobem był stosowny wygląd zewnętrzny oraz pewność siebie, jaką starałem się emanować podczas kontaktów z klientami, doradca techniczny Wałbrzych. Jeśli ktoś sprawia wrażenie osoby bardzo pewnej siebie, oznacza to, że jest wybitnym specjalistą w swojej dziedzinie, a wszystko co mówi jest na pewno prawdziwe. Dzięki takiemu postrzeganiu przez klienta bardzo często udało mi się wybrnąć z sytuacji, w których wymagano ode mnie informacji, których nie posiadałem.
Drugi element, nastawienie do klienta, jest równie ważne jak wygląd zewnętrzny. W przeciwieństwie do moich współpracowników ja w kontaktach z klientami nie starałem się im schlebiać, a jedynie przedstawiać najważniejsze informacje i fakty. Swoim podejściem sprawiałem wrażenie osoby zainteresowanej i poświęconej klientowi, jednak jednocześnie dawałem klientowi odczuć, że nie jest on jedyną osobą zainteresowaną danym produktem, dlatego nie zależy mi na wyciśnięciu z niego co tylko się da. Paradoksalnie, takie nieco grubiańskie zachowanie przynosiło świetne efekty. Sprzedaż rosła i moje wynagrodzenie też.