Doradca techniczny coraz częściej pracuje nie na etacie, ale prowadzi swoją własną działalność. To powoduje, że musi szczególnie dbać o to, aby mieć z kim pracować. Pozyskiwanie klientów nie jest działaniem prostym, ale nie jest też niemożliwe. Trzeba jednak robić to w przemyślany i skuteczny sposób. Jak doradca techniczny może zacząć szukać klientów?
Doradca techniczny pracuje zwykle dla większych firm. To powoduje, że musi nastawić się na marketing typu B2B. Wśród osób fizycznych trudniej będzie mu znaleźć pracę, chyba że specjalizuje się na przykład w branży nieruchomości. Doradca techniczny może na przykład być niezbędny w przypadku stawiania domu. W praktyce jednak praca z większymi firmami daje znacznie większe możliwości. Dzieje się tak dlatego, że można liczyć na stałą współpracę oraz realizowanie kontraktów dla rozpoznawalnych marek, co staje się dodatkowym atutem w CV.
Doradca techniczny zdecydowanie powinien mieć swoją profesjonalną stronę internetową, na której będzie umieszczał najważniejsze informacje o sobie, zakres kompetencji, warunki współpracy z nim oraz certyfikaty potwierdzające odpowiednie umiejętności i prawa do opiniowania w kwestiach technicznych. W szukaniu klientów nieocenione będą jednak kontakty wyniesione z poprzednich firm lub zdobyte na spotkaniach branżowych.