Charakter pracy doradcy technicznego może być różny – niektórzy spotykają się z klientami indywidualnie w swoich firmowych biurach, inni do każdego klienta muszą dojechać samochodem służbowym, jeszcze inni sprzedaż produktów i usług wykonują jedynie za pośrednictwem telefonu i Internetu. Należę do tej ostatniej grupy doradców i nie ukrywam, że bardzo mi to odpowiada.
Niezaprzeczalną zaletą tego typu pracy jest brak jakichkolwiek wymagań co do stroju, w jakim należy zjawiać się w pracy – można przyjść we wszystkim, co nam przyjdzie do głowy, o ile nie jest to strój wulgarny, zbyt skąpy lub obrażający czyjeś uczucia religijne. Część moich współpracowników do pracy przychodzi w dresach i bluzach, czyli strojach, które gwarantują maksymalną swobodę ruchu i wygodę, która jest niezbędnym elementem po 8 godzinach siedzenia przed biurkiem.
W pracy doradcy technicznego telefonicznego, doradca techniczny Wrocław, bardzo ważne jest odpowiednie brzmienie głosu i ton, jaki stosujemy w rozmowie z klientem. Nieważne jak bardzo bylibyśmy źli, lub jak kiepski dzień byśmy mieli, tak zawsze nasz głos musi emanować spokojem, profesjonalizmem i uprzejmością. Jako, że w kontaktach przez telefon głos jest jedynym elementem, na jakim mogą skupić się potencjalni klienci, ważnym jest by był on miły i szczery. Wszystkie, nawet najmniejsze zawahania natychmiast zostaną odnotowane przez naszego słuchacza.