Rozważając podjęcie zatrudnienia w zawodzie doradcy technicznego, należy cały czas mieć na uwadze, że jest to zajęcie związane ze sprzedażą produktów wyspecjalizowanych pod kątem potrzeb i wymagań danego klienta. Oznacza to konieczność realizacji określonych celów i planów sprzedażowych, intensywny kontakt z klientem oraz długie godziny spędzone nad sporządzaniem planów, kosztorysów, ofert i zestawień. W wielu przypadkach, oprócz wymaganego specjalistycznego doświadczenia i znajomości branży od doradców wymaga się znajomości specjalistycznych programów komputerowych (np. projektowych) lub znajomości technik sprzedażowych.
Te ostatnie mogą szczególnie przydać się w kontaktach z trudnymi klientami, których wszelkimi możliwymi sposobami należy nakłaniać do skorzystania z usług danej firmy. Znajomość technik sprzedażowych i manipulacyjnych umożliwia dopasowanie metody działania i rozmowy do danego typu klienta. Każdy klient jest inny, każdy potrzebuje i wymaga czegoś innego, dlatego nastawienie doradcy do klienta powinno być za każdym razem inne. Jeden klient lubi określony typ rozmowy, inny – coś zupełnie innego. Dobry doradca to ktoś, kto bez problemu potrafi wyczuć charakter i nastawienie klienta oraz kształtować je w taki sposób, by osiągnąć jak największą sprzedaż, a co za tym idzie jak największy zysk dla firmy i dla siebie, doradca techniczny Olsztyn.
Techniki sprzedażowe są wyuczalne, a ich podstawy można poznać podczas specjalistycznych szkoleń lub studiów podyplomowych. Zdobytą wiedzę teoretyczną należy później zmienić w praktykę, która z każdym spotkaniem będzie przynosiła coraz lepsze efekty.